det finns något jag föredrar att kalla för omusik

eftersom det så där lackar mot jul va, så sitter jag i köket och inandas dofterna av just lack. jag kommer inte ihåg att det luktade så jäkligt. hur som har jag lackat etiketten på en lpskiva. varför? jo, för att jag smultade den till en skål. ska bli en julklapp. lyckades, tror jag, lacka igen det där lilla hålet oxå, så nu går den definitivt inte att spela, men det kanske inte gör så mycket... nu ska det bara torka ordentligt så att jag kan slå in det. undra hur lång tid en tjockisfläck av lack tar på sig för att torka?!

en annan störd sak, var att när jag skulle plocka en skiva för att göra skålen av så valde jag att inte ta tomas ledin, för jag tänkte nån skadad tanke att "den här skivan kanske blir värd pengar nån gång". nu är då frågan 1. varför skulle en tomas ledin-platta från 1983 bli värd pengar? nånsin? 2. varför skulle en tomas ledin-platta från 1983 med låtar på engelska bli värd pengar? är det någon som har hört en endaste av hans låtar på engelska från 1983? är det nån som bryr sig om att de aldrig hört hans engelska låtar från 1983? är det överhuvudtaget någon som vid sina sinnens fulla bruk skulle börja samla på tomas ledin-plattor? 3. existerar det nån chans i detta universum att en lp-skiva jag köpt på en loppis för 1kr, en loppis där grejerna förvarades ute i regn som rusk, även lp-skivorna, någon gång skulle bli värd mer än just 1 kr?

nu var jag tvungen att googla på ledin för att se så att han inte stavade sitt namn med th. för mot honom kan jag vara artig, men min lärares namn behagade jag minsann stava med två S istället för ett. på tentan jag lämnade in. lika bra att vara nonchalant liksom.

nä, nu var det slut på lack-historier för denna gång. puss och kram.

Andra bloggar om: , , , ,

uppdatering:

här, på håret gör jag en uppdatering: nä inte på mitt hår.. nå, strunt i det nu. surfa in hos jojo och tävla!
men skynda skynda, den tar slut idag. tävlingen alltså. och det rör sig om ett rött och fint hjärtehalsband!


Kommentarer
Annika

Haha, du är för rolig...
Kan inte tänka mig att Tomas Ledins plattor skulle få ngt som helst samlarvärde.
Men, vem vet??!!
Kanske är det just den engelskspråkiga skivan som ska dra in din pension en ggn ;-)
När du skrev om den skivan började jag minnas vissa låtar med honom på engelska...lååångt bak i huvudet dök dom upp och bankade på...

2007-12-16 @ 23:08:48
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
anna

försökte mig på det där med lpskålar en gång efter ett hajkavsnitt i sommarlovsmorgon..men den bidde inget bra..

jag tycker för övrigt att du är ganska så myclet bäst också.
kram

2007-12-16 @ 23:30:31
URL: http://pyttis.blogg.se
leopardia

annika: men coverbandet på svenska puben gills inte - the summer is short, mostly it rains bårt... ;)
jag får skicka den till dig i usa nån gång, så kanske han blir stor over there och vi slipper honom här :))

anna: tricket är att låta dem smulta så pass mycket att de sjunker helt ner över koppen och sen att ha vantar på sig... det brääääänns.

2007-12-16 @ 23:46:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0