det här är kärlek

saker gjorda: degat
alkoholintag: ett gäng vin blev det igår
dagens fråga: hur kan man liksom sova till halv sex utan att ens vakna av att telefonen ringer?
dagens låt: avsked - toni holgersson
dagens känsla: trött
dagens citat: "Miranda: Maybe it's maturity or the wisdom that comes with age, but the witch in Hansel and Gretel—she's very misunderstood. I mean, the woman builds her dream house and these brats come along and start eating it."




för det är inte så att jag sitter i burkina faso och letar kvinnohus att donera kläder till. använda kläder. men jag skulle gärna gå ner på knä varje dag om det fick regnet att strila vackert mot behövande skuldror. för det finns en fattigdom i vårt dagliga psyke, som gör att drömmar kan te sig så verkliga. hur det vi matas med leder till att det vi för tillfället saknar är endast en trend.

du har varit på modet länge nu, men ändå är det något som alltid får mig att ta ett steg tillbaks när jag väl gått ett uns framåt. att älska någon så uppe i varv kanske fyller behovet av att vara sedd, men jag vill alltid fånga in dig i min famn. innan du bränner dig, för du är alltid för nära ljuset. alltid.

# Susning.nu - make yourself a nerd

ändå vill jag veta i vilka famnar du passerat och vart du befinner dig i natt. men jag känner mig inte som en nörd. jag är arg när jag inte har en susning och jag är arg när jag vet sanningen. för det finns en frustration i att helt sakna kontroll. och jag kanske gav mig själv till dig utan att jag visste det. och kanske är det sant att alla blommor förlorar sin doft, alldeles just innan de vissnar och ger upp sitt väsen.

"I ett avsnitt av komediserien "Tre vänner och en pizzeria" på TV4 översattes

"She died in a freak rugby accident"

med

"Hon dog under en rugbymatch för missfoster." "

och kanske ligger det en sanning i översättningar. hur du tar mina tankar för en analys och tror att jag skriker efter sex och billig kontakt när jag egentligen bara vill ha elektriska ålar till middag. och ja, det finns en anledning till det också. en sanning som bara jag vet om.

men jag har gett upp världen nu. jag tror inte längre på ringar på vattnet. en godhet resulterar i bristande självkännedom när kruset spricker. och kvar ligger det gråa och gnyr.

för kanske matas vi med fel översättningar hela tiden, när det vi tror att vi saknar endast är skapat av någon annans hand.


Andra bloggar om:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0