på begäran



bla bla, jag återkommer med dagens event. först ska jag bara förklara hur jag för över kassettband på datorn.

först laddade jag ner programmet audacity - här: http://audacity.sourceforge.net/

nu kör jag med min freestyle och då har jag en sladd som jag köpte för cirkus 40 spänn på teknikmagasinet. helt enkelt en sladd där båda ändarna ser ut som en sån hörlursplupp...  och så kör jag den i hörlurstjosan på freestylen och i mikrofonuttaget på datorn. trycker på play på freestylen och recordknappen på audacityprogrammet och inspelningen startar. sen i det programmet kan man kan man välja att spara ner det i mp3-format, men då var man tvungen att installera nåt, som jag tyvärr inte minns vad det var... men det kommer upp en ruta som frågar efter det och så googlade jag och laddade ner det som saknades... vill man koppla till en stereo är det bara man använder sladd med en sån plupp på eller så brukar det finnas lösa stora pluppar som man kan skarva med...

jag vet att de sa på teknikmagasinet att windows själv har nåt program som man kan använda, men jag kom inte ihåg vilket det var, så jag kör audacity, som de även rekommenderade på teknikmagasinet. där killen även sa att man kunde ta bort tysta passager osv...

vad mer. jo, som sagt, jag har inte jobbat på att dela upp låt för låt än, men jag skulle tro att det går på nåt sätt... dock blir inte ljudet så där jättehögt. alltså, det hörs och det hörs bra, men jag skulle inte kunna poppa på högsta volym... det går säkert oxå att fixa på nåt sätt. men så här är det för mig iallafall.

tjipp. och lycka till :)


Andra bloggar om: ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0