"jag gillar dig faktiskt bättre utan smink"

saker gjorda: dejtat folksam, och lekt lite med fido och donald
alkoholintag: kaffe
dagens fråga: och varför fattade jag inte att det var vinterkappan jag skulle ta på mig när pappa snackade om att jag skulle ta kappan och ge mig ut?
dagens låt: garbage - #1 crush, fortfarande
dagens känsla: är så där övertrött känns det som...
dagens citat: "Charlotte (looking at a catalog): Oh my god! Vagina weights!
Samantha: Honey, my vagina waits for no man."


först så, om man nu vill ha gratis godis, så kan man klicka här -> gratis godis

så snöade det och blåste ute. hade nog suttit fint med en vinterjacka, men jag är inte van vid sånt här. att allt ändras över natten. nå, hur som så hittade jag till folksam iallafall och han vann mitt  hjärta när han kallade mig ung, trots tillägget på "än så länge". kan bero på att han var 53 själv, men iallafall... men ja, jag satte av lite pengar i nåt jag inte har nån aning om vad det är egentligen. men de får väl placera dem som de vill och förhoppningsvis är jag rik när jag är pensionär. annars fick jag lära mig att ikanobanken hade högsta räntan. på sparpengar då'ra. så fanns det en anledning att kliva ur sängen idag oxå. varje gång man får lära sig nåt man inte redan visste är trevligt.

sen köpte jag en tidning på pressbyrån. Pause. sjukt kul tidning. tyckte jag då. som har billig humor. men den var väl som andra tidningar bortsett från att deras modesidor innehöll designkläder. dvs, man kommer aldrig att ha råd att köpa den där kappan för åtta och ett halvt tusen, men den är fin att titta på...
en sån där normalt smaskig tidning, med lite blandat och skvaller och shit. eller ja, vimmelbilder iallafall. nå, hur som är det samma förlag som ger ut more, vilket är en liten miss i planeringen. men iallafall hade de ett reportage om klyschorna  han helst vill höra" och "klyschorna hon helst vill höra". och jag får erkänna att jag garvade åt;

""har du hört att david beckham dog genom långsam kvävning, fastklämd i ett brinnande bilvrak?"
riktiga mansmän önskar inget hellre än att höra mannen som ledde raka benen-rörelsen råkat illa ut. ända fram till du avslöjar att det inte är sant kommer att vara den lyckligaste stunden på hans dag"

sen hade de ett reportage om "så snabbt blir du utslängd från krogen" och deras metod 3 fick mig att garva högt. för nu är det dessutom så att bullwinkles är lite kända hos mig för att ha rätt kass personal och sega och allmänt småsura, så det var just rätt ställe att testa det här på. nu får man ta i beaktning att det här rör sig om vuxna människor och att de är på ett mision, annars kanske det mest är barnsligt. men hur som... först är det garderobsavgiften, vilket resulterar i att ena killen kör deras fem jackor under sin pikétröja, vilket inte funkar, men att de tjatar om diskriminering mot tjockisar var lite så där småkul ändå.... men sjävla "brottet". istället för att signera kvittot med namnet väljer killen att rita en balle. men haha, det är så barnsligt kul... nå, bartendern blir skitsur. sen när de börjar spela "sommartider" där inne, drar två av killarna av sig på överkroppen och hoppar upp på bardisken och dansar och skrålar med, så att nån lite längre bort ropar "don't quit your dayjob"... nu är personalen förbannad och de blir utsläpade.

jag vill oxå rita ballar istället för signatur!!!

männen, kärleken? dock orkar jag nog inte gå på klubb ikväll, så kvällen får förbli hångelfri... fick annars nåt mail, som gav mig lite dåligt samvete... men å andra sidan, visst, man ska visa förståelse, men som sagt å andra sidan måste ju jag få vara som jag är om nu alla med asperger ska få vara som de är. har inte svarat, för jag utgår ifrån att  han skiter i om jag svarar eller inte... det var som bara en länk till en artikel... nada more.

missade nathalie idag, annars hade det varit perfekt att träffa henne oxå, men hon ringde bara på hemtelefonen och inte på mobilen...

och nu sitter jag här med snabbkaffe igen. förvisso med amarettosmak. men ändå lite dåligt... men det funkar... jag vet inte riktigt vad jag ska göra resten av dagen, för jag håller på och fryser ihjäl, men man kanske ska slänga i en tvätt i maskinen eller nåt...

nåja, puss och kram


Andra bloggar om: , , , , , , Andra bloggar om:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0