den där sekten, som äter nyttigt

saker gjorda: gått runt i lund, ätit mig tjock
alkoholintag: kaffe och nån isländskliknande blandning av svagdricka och apelsinläsk
dagens fråga: varför hittar jag ingenting att handla?
dagens låt: ledmotivet till bamse
dagens känsla: trött och osäker
dagens citat: "Charlotte: I just know no matter how good I feel about myself, if I see Christy Turlington, I just want to give up!
Miranda: Well, I just want to tie her down and force-feed her lard, but that's the difference between you and me."

gick runt i lund här på förmiddagen. hittade en jätteskön second hand-butik med massa snygga kläder, men jag hade mor med och hon hade bråttom till loppmarknaden. jag köpte en pano emporio eller panos, whatever, väska där på loppisen. för 40 spänn. rätt dyrt, men jag tyckte att det var lite kul att ha en lc-designväska. dvs han den där, som designat baddräkter och som jannike björling hade nåt ihop med... sen köpte jag tre virknålar och tre lussebullar, missade visst att vi är fyra st i den här familjen, men, men. kan man inte få vara lite förvirrad då... dock har jag inte fått dragit mitt visakort i en enda affär. men imorn ska vi iallafall till ikea - och, om jag får bestämma, till ett köpcentrum. funderar på att leta efter en svart vinterkappa och nån slags vintermössa. men det är svårt att hitta nåt man passar i när man är korthårig. och om man ser ut som benjamin syrsa... jaja, vad är väl en bal på slottet?

så var vi hemma hos en isländsk familj, som vi känner och som bor i kristianstad. först fick vi kaffe och två pajer. en jordgubbspaj, som var guddomlig.. sen tog vi en promenad... sen åt vi en potatissallad, fast inte sån vi tänker på när vi tänker potatissallad, utan en med kokt potatis i bitar, fetaost, rucculasallad och körsbärstomater, typ och sen grillat. haha, alltså äkta grillat, som han stod ute på grillen och gjorde... fast, det var ingen kolgrill utan en... hmm, vad det nu finns för andra alternativ av grillar... gasolgrill, kanske... jaja, gott var det iallafall... och sen var det glasstårta, kladdkaka, dajmtårta, snickerstårta - till efterrätt... så nu är jag tjooooock....

på vägen ner satt jag i bilen och virkade. i brist på annat.

operationen gick helt okej. har inte ens haft ont, förutom första dagen när jag tog citodon och blev hög istället för dåsig. helt plöstligt sprang jag omkring som en yr höna och packade och åkte hem till linde... ja, inte jag som körde så klart... men peppar, peppar ta i trä, att det kommer att hålla sig fint nu...

har fortfarande inte gjort nåt mer med min nya bärbara älskling. har ju varit helt slut och haft lite annat och stå i... eller jag installerade nero, men det var allt. men snart så......

männen, kärleken? fick några sms här, på vägen ner tror jag, men det var mest att allt i hela världen är mitt fel... nåja, jag har det bra.

är trött dock och vill bara sova, men, men... det lär ju inte bli än på flera dagar. nästa lördag kanske.

glömde dalmatiner :( i linde. jag har alltså längtat i veckor efter att få veta ifall jag skramlat ihop nån 25check på ica så att jag kunde få gå och hämta en dalmatinervove. som jag har längtat efter dalmatiner och så glömmer jag honom i soffan i linde *suck*

brorsan har köpt tv, och det är ju fint, men han har inte köpt nån tv-antenn, så jag har noll koll på vad som händer i världen. känns det som, men å andra sidan har jag ju varit upptagen hela tiden. när vi kom i fredags ställde jag mig och diskade hundra diskar typ. för jag diskade upp allt som varit nerpackat. eller inte riktigt, men det jag hittade i olika kartonger. jag är helt frustrerad. jag skulle kunna stanna här en vecka och städa hos honom. jag blir galen på sånna här människor. han hade inte ens en sån där svamp med typ stålull på ena sidan.. vad är det...? när man flyttar in nånstans, städar man inte av då? nä, han hade typ torkat hyllorna i köksskåpen, som han ställt grejer på, men inte de andra... och då kan jag tala om att han som bodde här innan inte städat särskilt noga.... men jag är ju lite fanatiskt inne i sån där period där sortering och noggrannhet är viktigt. ska man göra nåt ska man göra det ordentligt och lika bra att få det gjort, är ju mina två motton.

ska anmäla mina föräldrar till du är vad du äter. nu har jag börjat läsa boken och det är som värsta sekten, men jag betalar anmälningsavgiften utan att blinka. jag skaaaaaa bli sundare och bättre på att röra mig. så är det bara. banne mig!

ja, nä.. puss och kram på er! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0