annars kan man ju dra en kortis


tänkte bara att jag skulle dra en liten kortis om vad som skett idag. förutom att jag insett det jobbiga att jag ser ut som ett ollon när jag har mössa på mig. inte ett dugg söt faktiskt. måste skaffa nån cp-mössa snarast, så att ingen tror att jag försöker nåt annat än att se cp ut...

mina föräldrar lär sig. tragiskt men sant. min pappa säger cp och mamma säger coolt.

ikea i malmö var rätt skönt, det gick som runt på ett skönt och ordnat sätt. handlade för typ 170 spänn eller nåt... två plastbackar, reflexer, sax, skärbräda, kryddkvarn... eller nåt.

diskade klart resten av glas och muggar och dagens disk idag oxå. så nu är allt diskat iallafall.
så nu har jag försökt få honom att knöla in bokhyllan på rätt plats så jag kan dammtorka böcker och ställa in... han hjälpte liksom mig att städa min lägenhet när jag flyttade från norsborg, så jag kan ju vara snäll och hjälpa honom nu lite, tänkte jag... skulle ju som sagt vilja stanna här en vecka tills allt är i ordning ordentligt, men, men.

ska nog försöka mig på och leta på tyg och sy mig en ny lampskärm till golvlampan jag har. den jag har nu är liksom brun... kanske inte riktigt funkar längre. har oxå funderat på att köpa nya bokhyllor, men samtidigt är det rätt skönt, för de jag har har ingen rygg och då ser man ju mer av tapeten så att säga... och det blir kanske mindre instängt på det sättet.... jag vet inte...

männen, kärleken? har drömt så konstiga drömmar senaste tiden. eller så där som jag alltid gör. drömde en massa om ML. två nätter faktiskt. jag har liksom bett varje gång jag varit ute i linde att jag inte ska springa på honom, nu när jag har klippt mig korthårig och ser ut som en tant... jag vill ju att han ska ha kvar den där gamla, fina bilden av mig...

nu har jag iallafall krypterat mitt nätverk, får vi se om det fungerar när jag kommer hem. man kan säga att bruksanvisningen inte var så där uttömmande direkt. fattar inte varför det ska vara så svårt och skriva bra och kompletta bruksanvisningar...?!

på tisdag faller domen. gaaaah. det är skitjobbigt att gå runt och vänta. som att tassa på tå. och allt är ju helt onödigt, för det är ju helt utanför min kontroll...

ska vakna tidigt, hoppas jag. ta mig ner på stan, och höra av mig till E för en fika... tydligen var jag inte i centrum här om dagen, så man kan säga att jag har noll koll på centrum i den här stan. jag yrade nån annanstans. i utkanten tydligen. jaja. det gick ju bra ändå. ska bara hitta till centrum oxå.

förövrigt går brorsan runt och garvar åt min stora mage och kallar mig tjocksmock, sen knytnävar han mig på rumpan och säger benget. han är dum! men jag fick ju presenter av honom. en leopardmönstrad kastrull och diskhandskar med dödskalle på. klart coolt. klart snyggt och klart förvånande att han insåg att det passade mig perfekt och att jag skulle bli skitglad.

nä, men nu ska jag nog läsa lite i min bok och sova lite.

puss och kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0