soppa till en leoppa

saker gjorda: sov inte i natt, så jag har väl sovit lite
alkoholintag: tog ett glas vin igår kväll, men nepp
dagens fråga:
dagens låt: some one new - eskobar
dagens känsla: trött
dagens citat: the faces var portförbjudna på så många hotell att vi tvingades checka in som fleetwood mac.*


*ron wood


hmm, och så ringde telefonen tidigt imorse. kraaaaaaaaaambjörnarna. men det var väl fan inte några krambjörnar på tv:n, ditt fyllo :) men jag åt frukost och sen slocknade jag igen. inget vettigt gjort med andra ord...

                  

lite så där, bilder (pop up)  från promenaden igår... är så tråkigt för det finns ingenting att fota... och de där är tagna med min lilla kamera, för den är enklast, haha...

har en gryta puttrandes på spisen; röda linser, lök, vitkål, paprika, nässlor, palsternacka, potatis, morot och grytbitar av quorn. gott gott. köpte buljong i hälsokostbutiken oxå och på dem står det iallafall inget om härdade fetter eller natriumglutamat, men jag ska maila till dem och fråga...

männen, kärleken? folk är galna. förhoppningsvis blir det iallafall någon liten återträff snart igen... jag vill ju leka med fulla poeter :) som vanligt förstår jag ju ingenting av vad som sker runtomkring mig... men jaja, jag har ju iallafall blivit med blomma, så vem behöver en karl...

och kanske köpa en tavla till :) ska titta ut någon, men sjuttsingen vad svårt det är... men jag vill verkligen ha ett original...

och jag tror inte att jessica vinner big brother, så där som alla... jag tror att carina gör det. faktiskt.

och jag hittade ljudböcker med poe och faulkner. förvisso på engelska, men jag gissar att de ändå är vackrast på engelska. annars håller jag fortfarande på med vingklippt ängel och box 21... men planen är att läsa en deckare jag fick med chokladen, isprinsessan och för tusende gången. och jag söker desperat efter rosario är död, på svenska, av majgull axelsson... om nån råkar se den, så..?
ska fråga på volontärträffen sen i juni, ifall de har den nånstans så att jag kan få köpa den där...

jag är så kluven... jag vill läsa, men då blir jag stressad för att jag vill göra massa andra grejer... men jag ska iallafall se till att packa undan lite tidningar jag hittade med marilyn och så, i en kartong och ställa ut i förrådet. jag är galen, men jag älskar att ha saker i fina kartonger... och så måste jag leta på några små typ burkar eller nåt för att ha gem och nålar och sånt i. helst fiiina sånna med lock då, men tiimari finns ju inte längre, så jag vet inte vart jag ska leta riktigt...

och jag läste den här boken, bakom låsta dörrar. mhm, pappan fick vårdnaden, hon födde 2 av hans barn. man tror ju att detta är unikt. såg på fyran det handlar om ett barn. då är det en annan flicka där pappan fick vårdnaden, hon genomgår en adoption och en abortion. och den pappan var dessutom dömd för våldtäkter tidigare. vad är det för fel i huvudet på folk i det här landet. jävla soss, jävla polis, jävla soss, jävla domstolar, jävla pappor som är dumma mot sina barn!!! det gör så jävla ont!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0