runt runt runt i livet vi går

saker gjorda: varit och klippt mig, handlat och ska äta frukost
alkoholintag: nix, jag kör citronvatten
dagens fråga: undra varför?
dagens låt: masaai - peter r ericsson
dagens känsla: host, host
dagens citat: nu har jag kommit till slutpärmen, så jag tänker istället citera en dialog från bokstavligt talat, samtal i stan, någonstans i bloggen. mjo.



var och klippte mig och köpte då kräm för frissigt hår, nån glanstjosan och en mousse, allt för 328 kronor, så jag kom lite billigt undan, för det skulle kostat typ 110 kr till... så nu ska jag slänga alla gamla skum jag har som är skitkassa. så var det med det. älskar den här frisersalongen. fast det var inte samma tjej idag som brukar klippa mig. men för det första klipper de så som jag vill ha det, även om morsan blir galen för att det är så ojämt, haha, jag har uppklippt nämligen. men framförallt oxå för att de inte snackar. jag tycker det är skitjobbigt att kallprata med frisörer nämligen. och bland det värsta jag vet är när de vill tvätta ens hår. det är så obehagligt när nån anna gör det. jag är totalt oromantisk så. och nu menar jag inte att det är romantik att gå till frissan, men jag vet att i nåt avsnitt av satc så vill steve tvätta mirandas hår... jaja... hur som så har jag iallafall tänkt skaffa mig en sån där hårbottenkliargrej... nån gång... för typ alla jag känner som gillar att bli kliade i hårbotten, säger typ att det är bättre än sex, så jag tänkte att jag måste vänja mig vid det, så där så att jag oxå börjar tycka att det är skönt istället för att bli helt spänd...

fest idag, fast jag är inte bjuden :( så var det med det. haha, inte för att jag har lust att gå... men ändå, undrar lite varför...

männen, kärleken? blockade av honom på msn:en, för jag kände att det där är inte min grej att hålla på och blocka, sånt får han pyssla med... jag ska inte ta det nöjet ifrån honom :)
- tror du J skulle vara otrogen, tror du han skulle våga hålla på med dig? för han vet ju att du skvallrar
- ja, han har ju inte varit rädd förut liksom... han är väl rätt övertygad om att han kan få folk att tro att jag ljuger, för det fick han ju folk att tro förut...
- men ändå, han skulle ju få hela jobbet emot sig...
:( tänk om nån varit emot honom när han knullade marina på toaletten på personalfesten, så där emot, för min skull... jaja... jag vet faktiskt inte ifall jag skulle berätta för nån ifall han började hålla på så där som han brukade förut när han var med tex maria... för det är bara jobbigt, jag har gått igenom det förut och det är jag som får ta mest skit... nåja, inget har skett ännu, för jag pratar inte med honom ens ju... orkar inte... vill inte hamna i den situationen ju... det är bättre om folk får vara glada, lyckliga och kära... så där som jag hoppas att mimo får vara nu... så kanske jag slipper alla idiotgrejer han får för sig att ta ut på mig... jag har ju min blomma jag :)
och jonas är i sverige!!! vill att han ska komma till sthlm och dricka té med mig och bara vara soft...

*15 februari, 14:10, café, odenplan.
- pappa, pappa, det är stängt inne på toaletten, ska jag visa dig?
- jag ska bara lästa klart...
- heja djurgårn, heja djurgårn!
- sluta nu.
- prutta aik, prutta aik!
- jag varnade dig!

planen är att jag ska sova hos fido i slutet på juni och följa med henne till jobbet nån gång när hon har dagkontoret... hjälpa till så... ett tag iallafall... och just ja, måste maila försäkringskassan om mitt senaste besök... det får jag inte glömma bort...

stod i mitt horoskop att jag skulle få pengar, så jag antar att jag får pengar från folksam nu... och så stod det att jag skulle köpa nya kläder, för jag behövde vara fin i sommar :)) så, grattis till mig!

och jag har världens bästa vänner! så är det bara!

och så läste jag i aftonbladet eller om det var metro, nåt om att de försöker få sverige att reagera på situationen i turkiet. äntligen. jag tycker inte att man ska resa dit och stödja, låta dem gå med i eu osv när de bedriver en massförföljning av kurder. det är ruggigt alltså. och det blev ju bojkott mot sydafrika liksom, så... det är min åsikt iallafall... och det är turkiet som land, inte turkar överlag, ok?!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0