jag sjunger en del LovesonGs

saker gjorda: inget än
alkoholintag: måste nog brygga kaffe innan jag fortsätter skriva här
dagens fråga: ?
dagens låt: say a prayer får africa - ardis
dagens känsla: liten, trött och heartbroken
dagens citat: jag var rätt otrolig som aktiv alkoholist. en av biverkningarna var total paranoia. jag avslutade turnén som kommissarie clousseau på syra. "vad i helvete gör den här corneflakeflingan här? den var inte här innan!"".*


* ozzy osbourne


ok, gårdagens fråga var alltså; heter det alltså mongoloid för att de liknar mongoler? från mongoliet? isåfall var svenskar rätt knäppa på den tiden, när det begav sig. brutala liksom.
det var hur som någon dokumentär på tv:n om nån missionär i mogoliet på 20-30-talet kanske. där de sa att 98% av den mongoliska befolkningen led av veneriska sjukdomar då. där ser man.

männen, kärleken? alltså, han som spelar julian sark i alias är alltså grymt het. men, eh, oj, nu såg jag att han var född 1981... tjena liksom... jaja... och det är ju mest bara i den rollen, men, men... och sen är det ju christian i nip/tuck som är så sexig att jag bara dör... fast det har oxå med rollerna att göra, förvisso... lite... men aaa, han är het han oxå... och sen är det ju michael madsen... det är nog mina favoriter just nu... och min mammas favorit är brolle jr. hon tycker att jag ska gifta mig med honom. för han har så mysig norrländsk dialekt och verkar vara så charmig och så sjunger han bra, tycker hon... själv tycker jag ungefär precis tvärtom. men, men...

och bortsett från dessa så är jag heartbroken jo... men det är inte mycket att göra åt det heller...

och den där galningen var fortfarande på rymmen sist jag hörde nåt om honom, så jag tar ingen promenad idag heller.

gjorde paj igår. tog mig en munsbit och frös resten. så där så att det ska finnas när mina föräldrar kommer hit. bananpaj med hackad choklad. ska prova göra kiwipaj nån dag har jag bestämt mig för. och prova köpa nåt annat sötningsmedel än socker. så att paj, liksom blir liiite nyttigare iallafall.

och som jag sorterade igår. heja. men attans att kartongerna inte gick in i dokumentskåpet jag har i förrådet. jäkla skit. så nu har jag bestämt mig för att jag ska slänga alla gamla kartonger som ligger på hyllan i förrådet och köpa nya om jag ska flytta. och sen använda den hyllan till att ställa grejer på. helt enkelt. för jag vill ju ha ett ordnat förråd oxå, nu när jag ändå håller på. men ja, jag hittar bara mer och mer grejer att rensa.

och jag har kommit fram till att den är espressobryggaren jag köpte i somras kanske inte var nån nödvändighet. har inte ens packat upp den än. men jag vet inte vad jag ska göra med den liksom. det är det tråkiga med att inte ha en köksbänk. annars skulle jag ha bakmaskin och juicepress oxå. för jag vill göra morotsjuice. måste ta reda på vad B har köpt sin råsaftjoxare. för den var tydligen skitbra.

men jaja, nu har jag druckit lite kaffe, så jag ska väl kankse gå igenom lite seriestripar och annat jag råkade hitta i en byrålåda igår. klippte alltid ut de där 'ärligt talat' förut och dem vill jag ju faktiskt ha kvar, men det var massa annat jox oxå. att sätta in biljetter, program, autografer och sånt får nog bli ett senare projekt, just nu letar jag bara fram allt. så får det ligga tills jag tapetserat om.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0