ge mig ägg!

saker gjorda: tror att det är näst sista bandet jag spelar in nu...
alkoholintag: water
dagens fråga: hmm, tror att jag har förlorat kontrollen?
dagens låt: you spin me around - dead or alive?
dagens känsla: vet inte... uttråkad....
dagens citat: nu har jag kommit till slutpärmen, så jag tänker istället citera en dialog från bokstavligt talat, samtal i stan, någonstans i bloggen. mjo.



*12 mars, 16:30, sergels torg
- titta, här kommer jesus!
- ja, fan det är ju han!
- det trodde jag aldrig.


okeeej... vet inte vad som hände i morse, men jag inhandlade 5 blomsterslingor i siden. 3 med röda rosor och två med vita. för att ge till mamma. but why? tror att jag har förlorat kontrollen över det här med att fatta beslut när det gäller att handla, så jag shoppar bara för att jag inte kan bestämma mig. orkar liksom inte ödsla energi på att fundera om jag ska ha nåt eller inte, så jag bara köper det... hmm...

och igår såg jag att jag skrev biopolär. det heter naturligtvis bipolär. hum hum. men jag orkar inte gå in och ändra. så var det med det. men ja, det är ju två poler, bla bla... bra bok iallafall. som jag läser för att jag är intresserad, inte för att försöka förstå någon. men det är helt galet hur folk kan dra iväg. det är så svårt att förstå hur man ska få stopp på det. min mamma har ju någon väninna som fick ett skov här förut och började ringa hem till mig, för hon hade kommit på den briljanta idén att hon skulle köpa en lägenhet åt mig här i stockholm. nu är ju jag en snäll människa som inte skulle få för mig att utnyttja någon så... utan jag försökte få hejd på henne lite, vilket var näst intill omöjligt. så då skulle hon köpa en så att jag kunde hyra den. jag fick välja precis vart jag ville bo, så skulle hon komma upp till helgen och titta på den och köpa den. alltså, hon är ju rik, så att planerna går ju inte i stöpet på grund av det... sen skulle hon ha födelsedagsfest nånstans i utkanten av stan där hon bor och hon hade engagerat martin stenmark, så han skulle komma och uppträda. hon köpte ett radhus, flyttade, ny bil, skaffade x antal fadderbarn som hon skulle åka och hälsa på, ringde folk hon knappt kände och skulle ge bort pengar och till organistationer här och där. och det tog ett polisingripande för att hon skulle få hjälp från psyk. för hennes karl körde henne dit, så hon var där ett par dar, men de gjorde ingenting, utan gav henne en telefon så att hon kunde fortsätta med sina smått höglyftande planer... det jag undrar nu är om hon minns nånting av det här, för jösses, vad pinsamt det måste vara för henne att träffa mig nu isåfall. inte för att jag bryr mig, jag vet ju att hon är sjuk liksom... men hon ringde och ringde i ett om den här lägenheten och för att prisa min pappa och för att snacka skit om min pappa osv.... för hon blev ju arg på folk titt som tätt och kunde vara riktigt otrevlig, så folk blev ju rädda, men jag sa på en gång när hon började försöka strö pengar kring sig och köpte radhus och bil, för det var det första, att hon nog var manisk... ingen visste tydligen om det... så kan det gå, kan man säga...

männen, kärleken? kan ju dra skämtet om att jag ska äta sushi idag då... haha, vad tråkigt... men nä.... min psykolog frågade nåt om ifall jag flirtade, så jag sa att man är ju trevlig så där, så det kan väl räknas som flirt, men nä... och sen konstaterade jag att män är så tråkiga så hon bara "hrm, det är en sanning vi ska tala tyst om, haha"... hon är så rolig, för hon låter mig hålla på så där med min ironi och fattar den. hon är bäst helt enkelt!

hoppas på icke-regn imorn. jag vill fika utomhus!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0