jag är ingen skunk, även om jag har en säregen doft


saker gjorda: promenerat, cyklat, diskat, s k u r a t ugnen, färgat håret
alkoholintag: det är tydligen någon som lagt knark i mitt té
dagens fråga: undra vilket barnprogram som är tuffast, genom tiderna?
dagens låt: om någon undrar så lyssnar jag tydligen aldrig på ny  musik.... hmm...  så jag säger glassbilen idag då  ...
dagens känsla: jag är nog övertrött skulle man kunna säga
dagens citat: att skriva om musik är som att dansa om arkitektur.*


* mm, jag kanske inte riktigt håller med elvis costello där, men, men...

och igår vid 8 snåret på kvällen kom jag på att det var ju parlamentet och inte kunde jag sitta still och bara glo på tv. så jag tänkte att jag s k u r a r ugnen samtidigt. jag har lärt mig att det är viktigt att säga att man skurar ugnen istället för tvätta ugnen, trots att jag använde en tvättsvamp som främsta hjälpmedel när jag begick min gärning. nå, jag sprayade ner den med sånt jox och sen tog det 1,5 timme att få bort joxen som envisades med att löddra och löddra och löddra. typ. och idag torkade jag lite extra med stålull, diskmedelsvatten och rent vatten, för jag tänkte att den där yesen kanske kan fatta eld... bäst att ta det säkra före det osäkra... så nu är min ugn ren, kan man säga. inte för att den var särskilt skitig innan med tanke på att den nästan aldrig används, men, men...

och så tänkte jag att det var ju lika bra att diska ugnsgallret istället för att bara skölja av det, men jag hade bara 4 muggar i övrig disk, så det var väl lika bra att ta alla tomma téburkar och diska av dem en extra gång då. hur många det nu är... 14?

sen drog jag i hårfärg, satte mig på träningscykeln och glodde klart på fun with dick and jane. skrattade faktiskt högt en gång. var nån kärring som flydde från polisen och en snut bara fällde henne genom att kasta sig över henne rakt in i buskarna. så kan det gå

det var väl i torsdagskväll som jag dammsög och igår kväll var det redan dammråttor lite överallt, så jag ska försöka dammsuga ikväll också, sen får det vara nog med pysslande för idag. tror jag.

försökte ju glo på oscarsgalan igår (*hjärta*), men jag slocknade efter 2,5 timmar, tyvärr L och vad hände, min kille var där med sandra bullock!!!! (keanu reeves) innebär det här att han är otrogen och bara skyltar med det på oscarsgalan så där???!!! får nog ringa honom och ta ett snack fan. jävla as!

måste säga att hoffman i capote, han gör fan bara bra roller. och fasiken vad jag svär, men kanske bättre det än att säga cp hela tiden ;) happiness tex. mycket bra film.

och jag har börjat tycka att nichole kidman är så jäkla snygg. det tyckte jag verkligen inte för bara ett år sen typ. och jag hade gärna gett birollsoscarn till matt dillon. (har hånglat med en kille som är så snuskigt lik honom att det är svårt att komma över det, man vill bara sitta och glo). och jag förstår faktiskt inte varför man går på en gala iklädd en beige klänning. hudfärgad liksom. det är GALA!!

hårfärgen blev väl inte riktigt som beräknat, men det är ju inget att göra nåt åt liksom... det är inte så noga ändå så... jag är ju förbannat snygg som det är :D

männen, kärleken? keanu reeves, matt dillon, räcker det inte??

nu måste jag äta! tjohopp!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0