det var simon som sa det

saker gjorda: promenerat, deckat
alkoholintag: kanske borde överväga att trycka i mig lite
dagens fråga: hur tränar man bort en dubbelhaka?
dagens låt: user - you belong to me
dagens känsla: idag var jag sååå trött. eller är. men jag log hela promenaden
dagens citat: jag skulle under inga omständigheter låta klona mig själv. världen är inte stor nog för oss båda.*



min tanke var att jag skulle cykla idag. så jag får väl dra igång kaffebryggaren och se hur det går med det. tyckte jag var duktig igår när jag fick två pärmar klara och fina och sorterade. så jag kan ju få lulla runt lite idag. tänkte sortera lite andra tidningsurklipp jag har ligger lite här och där. från när man var tonåring och samlade på, jag vet inte, duran duran-bilder. tänkte att jag skulle lägga dem i kuvert, skriva på vad det är i och lägga i en kartong. jag vet, galet sparfreak, men det kan ju vara kul när jag blir äldre och sitter där i min ensamhet med marsvinet som enda sällskap, att se och minnas. tycker det är kul med mammas filmisar ju, tex...

* och det för mig osökt in på; han är inte bara sexig när han dansar, han har attityd oxå - simon le bon

fick klappa en hund på promenaden. en liten sööööt sak. trippade fram som en riktig drottning med näsan och svansen i vädret. rakt fram till mig och ställde sig på bakfötterna för att få lite kel. sån hund vill jag ha. en prinsessa. en kunglighet. en riktig lady.

4090 steg och 233 kalorier.


nu somnade jag rätt sent i natt, så det är nog därför jag är trött. jag försökte öva mig på att vara vaken, så att jag kanske orkar se oscarsgalan i natt. bland det bästa som finns. inte riktigt så klart, men just nu längtar jag lite. så är det. fast det är ju klart roligare de år man har sett filmerna som är nominerade... och jag kan ju inte kolla på film utan att somna, så...

men om jag tar och cyklar lite ska jag fortsätta kolla en halvtimme på en film som inte är nominerad. fun with dick and jane. hum hum.

och så har jag värsta dubbelhakan och jag vet inte hur man blir av med en sån. om jag lutar huvudet åt sidan så bara hänger och slänger den där ovanför nyckelbenet. galet.

kaffe och kanelbulle.

tjipp




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0