gosh, jag kommer vara tvungen att radera det här inlägget. jag är inte den här otrevliga människan.


saker gjorda: promenrat och bölat
alkoholintag: inte ens frukostsemlan piggade upp
dagens fråga: jaha?
dagens låt: hubba bubba - just d text
dagens känsla: osugen, deprimerad, trött och tydligen jävligt ilsken...



och så ska folk minimera ens känslor. för negativa känslor får man inte ha. far och flyg, jag är negativ och jag har banne mig rätt att vara det.

jaja. tråkigt nog piggar inte ens depeche mode-biljetten upp. och jag är inte den där som tröstäter. när jag är så här ledsen är jag mer åt det hållet att jag ringer någon som avskyr mig och talar om hur värdelös jag är. ungefär. det är mycket bättre så. nåja.

och jag vet att man inte får plugga på sjukersättning, jag kan acceptera det. men martinas man fick det. och en kurs via internet?! som jag fått gått utan problem bara den inte gett de där fjuttiga poängen. nu är det som så att det ger mig inget självförtroende att klistra sugrör med andra sjukskrivna, utan mitt självförtroende ligger just i de där poängen. men det var ju skitsamma. all lust att göra något försvann. och nej, jag ser absolut ingen poäng med att leva.

jag hatar folk, helt ärligt. jaa, men självklart finns det undantag. men så där rent allmänt. folk som talar om för mig att vissa regler inte gäller för mig pga saker i min värld förnyats. jaja.

och alla hobbyoptimistkonsulter kan dra åt helvete! så var det bra med det. jag är fan inte 2 bast och så lättlurad att jag inte ser det som är fel här i världen bara för att jag har en ny spade att leka med.

jahaja, så måste jag frigöra 30 gb från min hårddisk. tjoho. vet inte om jag ska orka, eller om jag bara ska radera skiten rakt av. kanske borde man göra någon slags back up på sina grejer, men varför planera för framtiden när man inte har någon?!

förövrigt kostade min mixer tusen spänn och var en julklapp, så jag har svårt att se det som en skitsak när den gick sönder. och ifall saker pajar för dig hela tiden betyder det väl inte att när det gör det för mig ska jag skita i det, bara för att du har sönder dina grejer?! jävligt konstigt resonemang. det är snarare så att barn tvingas svälta och bli soldater där ute i världen, så vilka problem vi än har här i sverige ska vi bara hålla käften. så var det bra med det. nu funkar det ju inte så. utan alla har sin sorg att bära.

och nu skulle alla i hela världen som inte fick gå kurser säga till mig 'men jag har aaaaaaaaldrig fått gått den kurs jag velat, så då skulle det ju vara synd om mig. sånna där skitgrejer kan man inte bry sig om'.
jaha.

nå, som sagt, optimistkonsulter undanbedes. tala inte om för mig vad jag ska känna och tänka tack. särskilt inte sånna som vill tala om att de har det värre men är glada ändå.

jaja, jag vet, jag är otrevlig. men det är för att jag är fylld av avsky mot försäkringskassan. självklart har alla rätt, självklart ska man tänka positivt och se till de små glädjeämnena. men nu är jag en negativ person och min psykolog säger att det är ok att vara det, för att jag har rätt att vara som jag vill och inte som andra vill. och just nu ter sig hela världen rätt ond.

förlåt.


männen, kärleken? tror att det går att läsa mellan raderna att alla kan dra åt helvete.....
det är min fulla jävla rätt att vara dålig.

gosh, jag kommer vara tvungen att radera det här inlägget. jag är inte den här otrevliga människan.






Kommentarer
ingalill enbom

om du går in på
min hemsida
får du se vad en optimistkonsult jobbar med.

vänligen

ingalill enbom

2006-02-17 @ 00:56:41
URL: http://www.optimistkonsultab.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0