det var jag som sköt södergöken till dödergök


saker gjorda: träffat R och typ vilat... funderat på mobilinköp
alkoholintag: nej, men ge mig kaffe nu
dagens fråga: vad är det för skillnad på konstig och originell?
dagens låt: jocke thå och allt han gjort



ok, fick veta något både spännande och läskigt idag. om psykologiska, ja, man skulle kunna kalla det fakta.

nå, jag har klurat på hur det går ihop att jag tvivlar på mig själv så när jag vid andra tillfällen känner att jag är för bra för vissa saker, som tex att ta emot visst beteende. och hur det går ihop att jag vid vissa tillfällen anser mig ha rätt att förakta andra när jag själv ser mig som en parasit.

nå, det är helt enkelt tydligen så att för att kunna hantera den svarta självbild man bär på så måste man vid vissa tillfällen nära sin narcissistiska sida. vilket inte är det samma som att ha en narcissistisk störning där man inte är i kontakt alls med sin negativa självbild.

det som är helt galet med det här är att människan fungerar så. det är inte bara jag, utan alla som har denna negativa självbild emellanåt typ. och det som gäller är att man måste bekräfta den här narcissismen regelbundet typ och därför väldigt lätt hamnar i depressioner...

jag försökte fråga då ifall det var vanligast att man sökte sig till situationer där man fick förakta eller sökte sig till situationer där man fick känna sig bättre än andra. men hon ansåg att det vanligaste var en kombination av båda två...

det läskiga med det är att man då kanske helt enkelt provocerar fram situationer för att få förakta.
det var dagens info.

och så fick jag höra att man egentligen ska underhålla sin konstighet, för originalitet var minsann fint. och min psykolog tyckte jättmycket om mig. egentligen en rätt galen sak att säga av en psykolog, men jag fattar ju att det var något slags försök att nå fram eftersom jag envisas med att vrida och vända allt till något negativt. exempel:
- du har ju en familj som inte klippt banden till dig. du har vänner som funnits där i flera år, så så tråkig och negativ och konstig kan du ju inte vara
- jag tilltalar väl någon destruktiv sida hos dem

mm.



nå, ska befinna mig på arlanda innan kl 05:00 så jag vete fan när jag ska gå upp. el om jag ska sova öht.

och jag tycker inte om att vara arg, för jag kan inte skriva när jag är arg, det blir så kasst då. oftast. alltså dikter och jag saknar att inte göra det varje dag, som förut. fast jag är glad oxå. för annat så klart :) för att jag ska se canis på måndag, för att C är en sån teknik-mobil-nörd; det är så roligt :) för att det var någon på permobil som var uppe på centralbron och härja igår. eg inte kul alls om det inte fått mig att tänka på den där hemska kärringen i solna som J berättat om och hur jävla rolig han är när han ska berätta historier. man dör ju av garv. även om han kanske kryddar lite. nå, kul iaf.


påtal om män så är det ju synd att A har flickvän då'ra, eftersom jag tycker att han både är fin och rolig. men, just ja, han stavade fascinerad fel, hehe... nä, det är väl bara att acceptera att det inte finns någon som kan hantera mig eller rättare sagt är villig att behandla mig med vanlig jävla artighet... jaja.

jag inser ju självklart det ironiska i min inledning nu...

fryser nu, men jag tänker på scarlett o'hara och stolthet.

jaha, nähä, life goes on oh la la la la, life goes on...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0