det är jag som är dum, säger katten med prickarna


förövrigt är det inte det att mixern gick sönder som är poängen. utan att nåt skiter sig så fort jag råkar ha lite tur eller flyt. jag får aldrig vara helt glad. aldrig en dag utan motgång. jaja. ber om ursäkt för mitt utbrott iallafall. fånigt att sitta och skriva ner utbrott i en blogg, haha

men det är som när jag vann resan till paris och fick en kass videofilm istället för att bolaget kånkade. det är typexemplet för vad som gäller i min vardag. jag har inte haft något som fungerat helt och fullt sen '93 och det börjar bli jäkligt tröttsamt.

poängen var att jag skulle fira en framgång och objektet pajade, förhindrade, ödet talade om att jag minsann inte skulle få fira något. jaja.

var ju uppenbarligen inget att fira heller *skrattar torrt*

jag vet bara inte varför man inte kan säga 'fan, vad synd att din mixer gick sönder, stackare, men du har ju iallafall en fin väska att leka med.' fast jag vet att det är det det betyder och att det är omtankar. jag vet det. jag har bara svårt att ta till mig det. det där med att aldrig få vara ledsen utan att man jämt ska vara glad.

men hur som, så är jag jätteglad för omtanken jag får. det är jag som är dum.

och det är klart att jag är glad över mina 'fynd', det var tråkigt bara, för nu har jag ingen mixer och den säljs inte längre där den är köpt så jag får ju ingen ny. men jag kan väl göra margaritas med elvispen eller nåt.

måste säga det igen. jamie olivier... han har de kvalitéer min drömman har. jaha, nu känner jag honom oxå?! :) nä, men, det lilla man såg. omgiven av paparazis, men ändå helt cool, trots att han blir irriterad på dem. han kan laga mat. han har distans till sig själv. han vet att han är bra. när hans fru började böla när han skulle åka konstaterade han bara 'he, nu  har du sett till att de där (paparazi) tjänat 50 pund'... och innan han åkte ställde han in mat i ugnen åt sin familj. *suckar drömmande* hoppas att hon vet hur bra hon har det, hans fru. fast det gör hon säkert :)

och jag såg faith hill på oprah. och hur hon berättade hur hennes man, i början när de dejtade, kom hem till henne med maten han lagat. inslagen. och om ingen har fattat det så är det män som lagar mat och tycker att det är kul, som sätter min värld i gungning. det är romantik!

och sen;

”Jag har lärt mig att man inte kan
tvinga någon att älska en.
Allt man kan göra är att förfölja dem
och hoppas att de drabbas av panik och ger efter.”




Kommentarer
Panki

Man kan bara inte se en mix som går sönder som en motgång i livet. Man måste kunna va helt glad ändå. Å d e inget som fungerar till fullo jämt, för nån. Man får leva med att små saker skiter sig.

2006-01-30 @ 18:27:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0