om man somnar i kylan kan man frysa ihjäl

saker gjorda: varit på förhör
alkoholintag: nix
dagens fråga: varför är engelskmän så sjukt bra på att göra deckare och humor?
dagens låt: someone new - escobar... sååå länge sen. vill se dem live!
dagens känsla: förvirrad
dagens citat: "jag lovebombar dig" jag lovebombar dig oxå, darling. puss!



bläääää, för förhör. fast klart, så här är det. åklagaren var ungefär 2 meter lång och hade wienerbröd med sig. jag åt dock inga. för det går inte. jag pillade med mitt kaffe, som faktiskt inte var så gott, men det funkade väl. sen satt vi där och fikade. rätt bisarrt. särskilt eftersom de talade om andra mål. dock inte specifikt så där, men de berättade om nåt mordfall som kackat sig, det saknades sååå lite. typ. men ja, de är så sköna att ha att göra med att jag är lättad. sen frågade den manliga polisen om det var ok att han skjutsade mig hem. kan säga att jag avskrev honom från listan, eftersom han jobbade med övergrepp mot barn till största delen och hade satt fast en mycket "känd" pedofil. då går man lite fri från mina misstankar iallafall.

nå, hur som så fick jag sitta i ett rum med poliserna och åklagaren och mitt målsägarbiträde satt i ett annat och såg allt på en tv-skärm. och ja, det är jobbigt att säga att jag inte minns hur jag kom hem, men det är skönt att höra att de skriver ner det jag säger med en perfektion och inte som de andra. de jag mötte första gången som hetsade om hur mycket jag druckit. utan nu var det "J tror att det var pga berusning och chock". just så. det är ju så jäkla svårt att veta. och de var så "Åh, vad du var duktig, vad mycket du mindes" och min advokat var både snygg och trevlig och med sån där mildhet i blicken. där rök mina fördomar om adliga advokater med kontor mitt i de fina kvarteren i city.

bara det är över snart.

männen, kärleken? ibland säger han helt rätt saker. fast det är konstigt att jag skriver det här, under den här rubriken, för vi är inte kära i varandra.
blev lite besviken på Jo igår när jag sa att jag var låg och fick till svar
- själv är jag trött, så det blir sova för min del... god natt.
hmm, men det är klart att folk som jobbar har rätt att sova, haha. jag måste ju inse att världen inte kretsar kring mig.

lite jobbigt är det här med rättegången oxå, eftersom jag inte kommer att kunna röka och jag kommer att vara skitstressad. men jag orkar inte gräla med pappa liksom. det finns ju ingen ursäkt annat än idioti, för att man röker. oavsett om det bara är ibland.

snart kommer jag iallafall att ha haft ihjäl en krukväxt. de andra är bara en tidsfråga...

finns nog inget mer att förtälja om denna dag. så puss och kram.





Kommentarer
Mie*

Låter jobbigt... Tack för titten o välkommen in till mig!

2006-08-23 @ 21:28:23
URL: http://teobok.blogg.se/
Panki

Darling, du e vuxen och får bestämma själv hur mycket du vill röka!!! Herre gud, rök på om du vill!!! Banne mig! Så d så!
Puss. Å jag ska va där å ta hand om dig.

2006-08-24 @ 15:50:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0