hjärnkontroll med noll banderoll

saker gjorda: varit på planeringsmöte
alkoholintag: nix
dagens fråga: hur orkar man?
dagens låt: tell me lies, tell me sweet little lies....
dagens känsla: trött
dagens citat: "jag kan lika gärna slänga i en dvd" ang att ha sex eller inte



vet inte när jag vaknade, halv tio kanske. sen somnade jag om och vaknade kvart i tre. grattis. upp och nicka sockerdricka, jag skulle ju på möte. och även om jag inte vet hur jag ska orka, så, vadå först är det en teater att se, sen är det föredrag med maj gull axelsson och sen med han som jobbar för ett säkrare internet kan man säga. och jag vet ju hur intressant han är, så att jag får väl hänga hela dagen där på söndag iallafall... eftersom jag lovade att komma in klockan åtta... men dessa grejer måste jag ju se iallafall...

jag fattar fan inte hur jag ska orka med en rättegång. ok, visst jag är förberedd på så sätt att jag har läst massa inom just det här ämnet och så. men jag är skitskraj. jag vill inte hängas ut. och sitta och erkänna att jag inte minns. att jag var full. jag är livrädd. och imorn är det polisförhör. med mig. och jag är livrädd. jaja.

männen, kärleken? jag sa att jag inte pallar att bli nonchalerad nu. att jag vill ha en paus. jag klarar inte av att känna mig värdelös. så där som han får mig att känna. han sa "ok". visst vill man snarare att han ska få en att känna sig värdefull istället för "ok", men ja, jag vet ju att det är hans reaktion. så det är okej liksom. men jag orkar inte vara längst ner på listan just nu. behöver någon som sätter mig först och varför jag nu skriver det här. för det här är inte kärlek.

och jag har ont i huvudet hela tiden. inte jätteont, men en molande känsla hela tiden. visst kanske kan vara vädret, men jag tror att det är för att tankar mal.

jag läste en artikel om någon terapiform de använde sig av utomlands mot hemska traumatiska övergrepp. inte någon jämförelse alls. men där de fick sitta med en psykolog i ett vadderat rum och hur hon tog tillbaks dem till händelsen och sen fick de helt enkelt agera ut smärtan. skrika, slå i väggen osv osv. det lät så sunt.

jag är så jävla liten just nu, men det är väl bara att spotta upp sig.

puss och kram




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0