glasögon inom ett år liksom, baby

saker gjorda: just nu har jag mest hunnit vakna
alkoholintag: mest alkoholfri cider faktiskt
dagens fråga: och dagens citat är?
dagens låt: igår vaknade jag till en snackande lars ohly, det var faktiskt rätt skönt
dagens känsla: hmm, likgiltig och uppgiven och det känns helt rationellt och realistiskt att faktisk tycka att jag har världens mest meningslösa liv där jag lever ensam, sysslolös och värdelös. jodå, jag kör på samma känsla.
dagens citat: "Find purpose. The means will follow" - Mahatma Gandhi



fast jag shoppade lite igår. det brukar ju bli så när nån tar med mig in i en affär. nå, på gina t köpte jag en kofta och ett gäng smycken. köpe bla ett navelsmycke, men så kom jag på nu att det säkert inte är silver utan oäkta och kanske inte så bra att trycka in i naveln. nåja. på åhléns köpte jag 3 tygpelargoner för typ 20 spänn styck, ett nytt bestick-diskställ, 2 rosa plastglas att ha som pennburkar, plastburkar i rosa och grönt. så där så att jag kan slänga alla gamla man stör sig på, men använder ändå. sorteringstajm liksom. på finhemmet köpte jag röda salladsbestick och en sån där påse man har i badrummet som luktar jordgubb, på klasse olsson köpte jag en julklapp, remsor att klistra under dammsugarmunstycket, presentpapper, på glitter köpte jag ca 4 halsband, på nån tygaffär köpte jag lite garner. sen minns jag inte om det var nåt mer... och på biltema köpte jag batterier och bordstabletter och plastburkar. och bordstabletterna kostade 14,90 för fyra stycken. vilken affär liksom.

och snart ska jag nog kosta på mig fyra kaffekoppar, rörstrands, filippa k-design för 500. ska bara fundera på det ett tag. för jag har ju muggar, men jag vill ju verkligen ha dessa.
jag ser ju nu att jag lär handlat nåt mer om jag lyckades spendera en tusenlapp, men jaja...

"om dina glasögon inte fungerar eller går sönder
byter vi ut dem inom ett år"
det är nåt knasigt med den här reklamen. ok, att det är väl trevligt att det tar max 1 år innan man fått sina glasögon utbytta, men....

jag ska antagligen inte åka till kina längre, eftersom brorsan inte ska dit längre, men, men...

männen, kärleken? jag är tydligen för bra för sånt... för mycket kvinna eller nåt. haha, kan jag ju skylla på. jag vet inte ens vad kärlek är. har aldrig upplevt sånt. däremot har jag älskat till döds. nåja.

när min mamma såg reklamen för outsiders här på femman. när hon natasha p(nånting?) syntes, var mammas spontana reaktion:
- uh, vad läskigt.
man kan säga att hon inte är fascinerad vid sk skönhet. eller om det kallas silikon.

puss och kram på er.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0