tänk om man var yngre och orkade åka på festival

saker gjorda: fikat och shoppat
alkoholintag: nada, men kaffelatte och kladdkaka
dagens fråga: är alla män otrogna?
dagens låt: hole har gjort en cover på hungry like the wolf, yeah!
dagens känsla: mest irriterad på att jag bor med knarkleif :)
dagens citat: om jag inte var bob dylan själv skulle jag oxå tro att bob dylan satt inne med massa svar.*


* gissa.


hehe, jag kan fortsätta den här dissningen, men, men. min mamma kallar mig konservativ och fan, jag får nog erkänna att när det gäller kläder så är jag nog det. MEN om man nu måste ha en kjol som är så kort att den visar arslet och det inte är på stranden utan en något finare tillställning, snälla - strumpbyxor?! det är så oklass att gå och sprida sina hudceller överallt, och man kan ju gissa att de flesta av dagens fruntimmer/tjejer använder stringtrosor och där ungefär vill jag inte vara med längre. detta gäller inte bara L utan det var nåt kvinnfolk i melodifestivalen som jag klagade på oxå av samma anledning. kan jag få lite stil och klass, tack.

och sen finns det olika typer av urringningar. det finns vulgära och smaklösa, det finns trevliga, det finns show off, det finns de oundvikliga om man inte ska gå konstant i polotröjor typ och sen finns det de fula. om vi börjar med de fula - lena ph, show off - la camilla på army of lovers tiden, de smaklösa - shakira typ men de där ala mtv-videos, de trevliga - queen latifah på oscarsgalan och så de oundvikliga - hon, systern med enorma honker... och sånna bimbourringningar som de har i big brother är en blandning av fula och vulgära typ... mest fula faktiskt...

och jag råkade köpa böcker för 630 spänn idag. 2 om skor två om mode och design, mjo... eller 690 tex... och så saknar jag en nu om mode och design. jag skulle verkligen tycka att det var kul om man kunde pricka in kläder så där som att 'åh, den här klänningen är från 1890' eller känna till alla designers i nutid och sen kunna gå på second hand runt om i världen och fynda...

och så råkade jag köpa ett par solglasögon. förvisso bara för 60 spänn på hm, men jag har en hel skokartong med solglasögon. jag och elton john liksom... fetischar tillsammans vi...

och sen när jag gick hem köpte jag en röd resväska oxå... men den var så snygg... en sån man drar, den minsta dock tyvärr, men det var en liten bag till man kunde spänna fast oxå... den kostade liksom bara 250 spänn, misstänker att affären ska upphöra, så jag var ju bara tvungen... inte för att jag reser nånstans, men om jag gör det vill jag vara snygg... jodå, jag har blivit helt fixerad vid snygga grejer, som tex att jag köpte brödrost bara för att jag ville ha en snygg... gud, kan jag inte bara få en billig trea nu så jag kan få plats med grejer och bara få trivas och inreda med massa snygga grejer och få göra egna collage osv... jag vill bli konstnär.

männen, kärleken? om man inte har någon pojkvän så kan man iallafall inte vara med om otrohet eller att ens pojkvän stöter på ens kompisar, så där som sture gör... jaja... nä, men allvarligt, jag tror att jag är omöjlig att älska för man måste bevisa så otroligt mycket innan jag känner mig trygg och män som orkar sånt är inte vad jag träffar...

hmm, undra hur många år jag blivit utnyttjad av J... maj 2000 hånglade vi första gången då... hmm... sen de där åren när vi strulade var ju bara fejk och ett enda utnyttjande av mig, även om vi var gulliga i början kanske... men allt var ju lögn... sen efter det var väl en tid när jag inte var så glad kan man säga, men efter det har jag varit snäll fan. tagit hans runkande i telefonen, bekräftat honom, lyssnat när han berättat hur stor kuk han har, sagt att han är bra... bekräftat, bekräftat osv... och vad har han egentligen gjort för mig... nånsin...?! en gång kom han med mcdonalds till mig efter jobbet. det var snällt... och en gång sa han att jag skulle sluta vara mytoman och gå och ta livet av mig... det var mindre snällt... och nu de senaste åren har han ju inte ens frågat hur jag mått en endaste gång... så jag kanske är vän, men han är en utnyttjare... nåja, 6 år... gulligt... men jaja, nu vill han nog inte göra det nå mer då... för han tror att jag är sur... men sanningen är att jag är inte sur, jag har bara ingen lust längre... det ger mig ingenting liksom... vänskap är ju att ge och ta... i somras när jag hängde med mimo så skulle J hetsa om sin kuk och ringa och ha sig istället för att respektera att jag var hos någon annan, att jag var med någon annan och istället för att uppmuntra och vara glad över att jag träffade någon... jaja, han är rolig och lättsam och söt när han har klubbor i näsan, men jaha, jag då? måste ju faktiskt börja tänka på mig själv nån gång...

var och fikade med favvoflickorna idag iallafall och sen kanske man får träffa leia igen om hon kommer där om tre veckor... kul kul... gav henne filmen 'festival' mest för att det var den jag hittade som hade engelsk text... och sen är det ju lite nostalgi med festivaler... skulle vara lite kul med arvika kanske... och augustibuller... givetvis roskilde, men det orkar man ju liksom inte en chans med....

i spanien fick jag förresten lära mig att typ i hela världen gäller högertrafik på gång och cykelbanor... jag har levt i 31 år utan att veta det... jag har alltid gått till vänster på gångbanorna... där ser man... ja, utom i tunnelbanan och rulltrappor typ, där jag går till höger, men, men...

och knarkleif envisas med att strö ut mina kläder och grejer i hela lägenheten och massa damm och disk oxå, jävla luffare ;)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0