jag kan inte simma

saker gjorda: promenerat, sovit, försökt se på film utan att slockna
alkoholintag: ge mig!
dagens fråga: hjälp, hilfen, pamog, help, socorro... fler språk?
dagens låt: you oughta know - alanis morisette
dagens känsla: oinspirerad, trött, ledsen, låg, orolig, besviken, ångest, sorg, skuld
dagens citat: kom ihåg - livet är bara ett spel och ingen kommer levande ur det.*


* david lee roth


jaha, förlovning i big brother.

och inte fick jag nåt gjort idag heller. har ingen lust. vill bara spotta och fräsa och gömma mig. och så får jag ångest för att jag inte gör nåt, så där som ovanpå den som redan finns där och gnager.

och så har jag blivit elak. jag liksom känner att jag förvandlats från snäll till kall och otäck och att jag saknar respekt för folk. alldeles för ofta. det skrämmer mig, för det är inte jag. men jag upplever att jag blir så dåligt behandlad att jag känner att jag är less på allt. och så försöker jag analysera om det bara är jag som resonerar så vid givna situationer och ifall andra som är med om samma upplevelser bara struntar i det och lallar vidare, men jag vet inte... stor sorg och tyngd iallafall.

men man vänjer sig.

det ordnar sig.

min brorsa tycker att jag är konservativ som skriver mig och dig istället för mej och dej. han skriver tillochmed säjer. jag försöker få honom att inse att om han inte slutar med det kommer folk bara att ta honom för en idiot...

männen, kärleken? finns ingenting att säga. jag tror faktiskt inte det finns nån i hela världen som sätter mig först, förutom pappa då. inte ens mamma.

alltså, det är sjukt att vara så här trött. jag slocknar hela tiden. och nu har jag börjat ta ginseng, men de verkar uppenbarligen funka som sömntabletter. jag fattar inte. jag känner mig så dålig.

jaha, det var den här dagen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0