det växer inga blommor på min tapet

saker gjorda: vaknat, pratat i telefon, shoppat
alkoholintag: jag dricker mina linfrön, fast man ska nog inte dricka varje dag...
dagens fråga: kommer jag någonsin förstå mig på män?
dagens låt: jag gillar det som är monotont just nu, den här gamla reklamen till tv-serien Ed skulle jag kunna titta på hur länge som helst tex, bara inte bowlingklotet kom och sabbade. den här dansande käglan, menar jag. och den låten.
dagens känsla: trött, stressad och jo, galen av stress, haha...
dagens citat: att jämföra madonna med marilyn monroe är som att jämföra rachel welch med baksidan på en buss.*


* hehe, alltså, jag har nog hittat min själsfrände vad det gäller att trasha andra utseendemässigt... boy george is my man, liksom...


var tvungen att kila och handla lök, för jag la bönor i blöt igår så nu måste jag göra något hopkok av dem. köpte även vit sparris jag tänkte ha i... och falafel, fast det vet jag inte om jag gör i ordning eller inte...

männen, kärleken? egentligen har jag inget att skriva här, för nada män, nada kärlek, men visst. jag fick den där utskällningen typ. sen fick jag ett sånt där kärleksnojsmail, som min psykolog skulle kalla det. där han retfullt kallade mig för grisbjörn. ni vet, tror det är emils lillasyster som har en grisbjörn, eller nåt... hur som frågade jag "behöver du mig?" nej, nej, nej, nej... fast bara ett, men hur som. sen frågade jag "är jag den mest hänförande kvinna du träffat?" det här svaret satt längre in, men till slut; nej, nej, nej, nej. och han fattade inte varför jag frågade. kanske för att han inte klarar av att lämna mig ifred...???!!! hur som, det här kanske låter som ett litet galet påstående efter att han kallt mig fitta, men jag är helt övertygad om att han är dödligt förälskad i mig men inte kan erkänna det pga den här maktkampen han envisas med att ge sig in i. han klarar inte av att erkänna saker för mig, för han tror att jag blir mallig, självgod och skulle använda det emot honom. nå, det är vad jag tror, men hur som är det inte mitt problem. jag fattar bara inte att om det inte är så, varför det inte går att bara lämna mig ifred, varför man måste skicka länkar till mig och då uppenbarligen tänka på mig hela tiden... nå, jag har inga planer på att förlåta. jag känner ju varken tillit eller respekt och det enda som skulle få tillbaks den är ju ett innerligt krälande i stoftet och massa upp till bevis och hundra gångers uppmärksamhet och omtanke och ärlighet och svar på frågor, och det är alldeles för kränkande för en person som honom, så jag behöver inte oroa mig för det heller, haha...

och inte blev det nåt sorterande igår, glodde bara klart på elektra och sen såg jag kiss kiss bang bang, haha, jag gillar sånna filmer tror jag. det där när de ironiskt snackar med kameran. gillar sånna böcker oxå. där de delar med sig av tankarna samtidigt som de konverserar. som tex popcorn av ben elton, tror jag han heter... eller ellis, fan blandar ihop  honom med han som skrivit american psycho hela tiden...
och idag tänkte jag se the woodsman, eller vad den heter med kevin bacon som pedofil. hua...

var en tjej idag i centrum som tappade bort sin mamma. så kom det en gubbe och skulle hjälpa henne att leta efter mamma, men jag är dum, men jag kan inte hjälpa det, men jag hakade liksom på och hjälpte jag oxå, så där bara för säkerhets skull... så att det inte var något fuffens där... jobbigt att va man, men, men...

och jodå, jag krossade en spegel här om dan, så 7 års olycka till mig. krossade två i bilden i högstadiet, så jag ligger pyrt till, kan man säga...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0