dumpa honom


saker gjorda:
håller på och slår in julklappar... fan vilken tid det tar liksom... och ändå är jag inte så noga, som jag borde...
alkoholintag: nix, men jag tog en whisky i går kväll eller tre....
dagens fråga: är det vänskap att bli påhoppad för att man äter nudlar?
dagens låt: julmusik det är inte snön som faller (förklädda demokrater sätter kängan i mitt bröst)



nu kan jag iaf lyssna på julmusik.

hehe, och vilken julmusik jag lyssnar på då... haha, men jag hittar ingen bra... gillar inte gläns över sjö och strand och de där... när jag var liten hade vi någon skiva med massa roliga låtar... vad sjutton hette den där låten... nä, minns inte, men det var bomber som smällde... jaja... rackarungarnas jul.. nää, minns inte...

ska citera den där boken 'dumpa honom' igen, tror jag...

"hallå, du minns väl den där filmen, va, den där tjejen väntade på att killen skulle bjuda ut henne och sen kom med massa bortförklaringar å hans vägnar när han inte gjorde det? sen gick hon till sängs med honom när de var på lyset bägge två och höll sig kvar i hans närhet tills de var mer eller mindre ett par. Och sen bedrog han henne, men eftersom hon visste innerst inne att om hon förlät honom och inte hade så stora förväntningar och var rar och trevlig så skulle hon få honom till slut. han var full på bröllopet men de levde olyckliga i alla sina dagar i ett otillfredsställande förhållande byggt på lösan grund.
minns du inte den? det är för att sånna filmer aldrig görs eftersom det inte är så kärlek är. folk kan göra stordåd för att hitta och få vara tillsammans med den de älskar. det är sånt storfilmer handlar om, och alla de förhållanden du beundrar jäser också formligen av likadana stordåd, som du hoppas ska fylla ditt eget liv. och ju större värde du sätter på dig själv, desto större är chanserna att detta ska infrias. så ta och läs igenom alla ursäkterna, få dig ett gott skratt och... dra vidare. det är du värd."

så där ja.

klart jag ätit lussebullar idag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0